Lista completa de Questões de Língua Inglesa do ano 2012 para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
In the fragment from the first paragraph Native speakers were regarded... the past tense suffix in the verb form regarded follows the phonological pattern also present in
required.
identified.
promoted.
helped.
reached.
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
In the first sentence of the text There are several possible reasons for using the Internet in language teaching. the word several functions as a
noun.
conjunction.
adverb.
verb.
determiner.
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
Na última frase do texto Clarifying course goals is thus an important first step toward successful use of the Internet. o elemento em destaque Clarifying course goals funciona sintaticamente como
predicativo do sujeito.
objeto direto.
complemento nominal.
sujeito.
adjunto adverbial de modo.
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.
Did you go on a cruise to the Greek islands last year?
No, but if I had had money, I __________ for sure.would had gone
went
should go
would go
would have gone
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.
Im sure you enjoyed your Caribbean vacation.
Yes, it looked ______________ paradise.as
as if
of
like
at
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.
I am applying to Harvard next semester.
How can you ever hope ____________ accepted there?in being
to be
being
that you are
you should be
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.
He is not in right now. Can I take a message?
Yes,____________ John call me when he gets back to the office.get
ask
do
please
have
The preposition used in EMPHASIS ON LEARNING [ ] (first paragraph) also follows:
Contrary ___ fact.
Interest ___ animals.
Insistence ___ change.
Aprotest ____ violence.
Learning ___ experience.
The idea expressed by the modal verb CAN in: The shift in emphasis [...] can already be seen [ ] (second paragraph) is:
possibility.
prohibition.
impossibility.
polite request.
hypothetical situation.
The same use of the suffix in -er BROADER (first paragraph) can be found in:
Volunteer work.
Asix- footer man.
Learners are active.
All types of encounters
Larg visions of science.
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...