Questões de Língua Inglesa do ano 2012

Lista completa de Questões de Língua Inglesa do ano 2012 para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.

In the fragment from the first paragraph – Native speakers were regarded... – the past tense suffix in the verb form regarded follows the phonological pattern also present in

  • A.

    required.

  • B.

    identified.

  • C.

    promoted.

  • D.

    helped.

  • E.

    reached.

In the first sentence of the text – There are several possible reasons for using the Internet in language teaching. – the word several functions as a

  • A.

    noun.

  • B.

    conjunction.

  • C.

    adverb.

  • D.

    verb.

  • E.

    determiner.

Na última frase do texto – Clarifying course goals is thus an important first step toward successful use of the Internet. – o elemento em destaque – Clarifying course goals – funciona sintaticamente como

  • A.

    predicativo do sujeito.

  • B.

    objeto direto.

  • C.

    complemento nominal.

  • D.

    sujeito.

  • E.

    adjunto adverbial de modo.

Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.

“Did you go on a cruise to the Greek islands last year?”

“No, but if I had had money, I __________ for sure.”

  • A.

    would had gone

  • B.

    went

  • C.

    should go

  • D.

    would go

  • E.

    would have gone

Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.

“I’m sure you enjoyed your Caribbean vacation.”

“Yes, it looked ______________ paradise.”

  • A.

    as

  • B.

    as if

  • C.

    of

  • D.

    like

  • E.

    at

Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.

“I am applying to Harvard next semester.”

“How can you ever hope ____________ accepted there?”

  • A.

    in being

  • B.

    to be

  • C.

    being

  • D.

    that you are

  • E.

    you should be

Em cada uma das questões de números 46 a 60, reproduziu- -se trecho de uma breve conversa. Assinale a alternativa que apresenta a palavra ou expressão que preenche a lacuna corretamente.

“He is not in right now. Can I take a message?”

“Yes,____________ John call me when he gets back to the office.”

  • A.

    get

  • B.

    ask

  • C.

    do

  • D.

    please

  • E.

    have

The preposition used in “EMPHASIS ON LEARNING […]” (first paragraph) also follows:

  • A.

    Contrary ___ fact.

  • B.

    Interest ___ animals.

  • C.

    Insistence ___ change.

  • D.

    Aprotest ____ violence.

  • E.

    Learning ___ experience.

The idea expressed by the modal verb CAN in: “The shift in emphasis [...] can already be seen […]” (second paragraph) is:

  • A.

    possibility.

  • B.

    prohibition.

  • C.

    impossibility.

  • D.

    polite request.

  • E.

    hypothetical situation.

The same use of the suffix in -er BROADER (first paragraph) can be found in:

  • A.

    Volunteer work.

  • B.

    Asix- footer man.

  • C.

    Learners are active.

  • D.

    All types of encounters

  • E.

    Larg visions of science.

Provas e Concursos

O Provas e Concursos é um banco de dados de questões de concursos públicos organizadas por matéria, assunto, ano, banca organizadora, etc

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Provas e Concursos
0%
Aguarde, enviando solicitação!

Aguarde, enviando solicitação...