Lista completa de Questões de Língua Inglesa do ano 2014 para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: One teaching objective left out of the PCN is that the curriculum:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: Among the numerous educational rights pertaining to the Brazilian citizen, the PCN stress one in particular, namely, that every learner:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The development of a specific foreign language ability may be hindered by the:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The PCN claim that starting from what language learners know already is crucial. The reason why this is so is that learners can then:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The orientation which probably best describes the PCN is the focus on:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: Harmer (1998:68) claims that the greatest controversy about the suitability of reading texts for English language students is centred on whether the texts are:
Língua Inglesa - Língua Inglesa e Educação - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
PPP stands for Presentation, Practice and Production and has been claimed to be specifically useful in a language lesson. Harmer (1998: 31) describes this to be:
Língua Inglesa - Gramática - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Processes of word formation such as Derivation (suitie - (line 25)) and Clipping (fave - (line 45)) present in the source text suggest that it aims most specifically at:
Língua Inglesa - Gramática - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Tag questions are short questions normally used to check information or ask for agreement. The right tag question for Now lets talk about diet (line 29) is:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Text, paragraphs and sentences have purposes. The communicative purpose of the excerpt Cardio can be anything that keeps your heart racing for the entire time, including biking, swimming, dancing you name it! (line 41-43) is to:
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...