Lista completa de Questões de Língua Inglesa da Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
According to the text, choose the correct option.
Students of an EFL class have the same way of learning.
One EFL class may have students who belong to the same language group.
Learning styles do not differ if the EFL students belong to the same language group.
The needs of EFL students vary, but their styles do not.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
Based on the text above, judge the following items.
When it comes to the formulation of other kinds of policies, the government always disregards public opinion.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
From the text, it can be concluded that
texts for EFL teachers must not take into consideration children's emotional needs.
to learn a foreign language one must become a child again.
teachers as a whole ought not to worry about children's emotional demands.
a lot of writers compare the work of learning a foreign language with becoming a child again.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
In relation to the above text, judge the following items.
Non-obvious, indirect, harmful messages can shape opinion or behavior.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
From the text, it can be deduced that
noisy students must be kept apart from other students.
students are either too noisy or too quiet.
class reactions to teaching styles are both too authoritarian and too free.
sometimes students who talk too much may make their classmates waste their time.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
In relation to the above text, judge the following items.
Persuasion is present in propaganda.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
Based on the text, choose the correct option.
In group work, noisy students should be put together with quiet students in the same group.
Quiet students should not participate in role-play interviews.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
In relation to the above text, judge the following items.
Debates and arguments are free from propaganda.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
In the text, "who" (L.16) can be correctly replaced by
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2007
In relation to the above text, judge the following items.
In the 20 th century, political actions or ideologies were backed by propaganda in western countries.
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...