Questões de Língua Inglesa do ano 2004

Lista completa de Questões de Língua Inglesa do ano 2004 para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.

READ TEXT II AND ANSWER QUESTIONS 15 TO 17:

To minimize the problem mentioned in the text, the U.S. Agriculture Department is:

  • A. controlling the weather;
  • B. considering restrictions;
  • C. studying the disease;
  • D. producing pesticides;
  • E. importing soybean.

READ TEXT III AND ANSWER QUESTIONS 18 TO 20:

When the scientist says that "Bird flu could develop into a threat"(l.1), he is:

  • A. warning;
  • B. inviting;
  • C. complaining;
  • D. digressing;
  • E. cursing.

READ TEXT III AND ANSWER QUESTIONS 18 TO 20:

In "There's a realistic chance that could happen" (l.25), the underlined word implies:

  • A. more infected poultry;
  • B. a mutation in the virus;
  • C. a new discovery;
  • D. more research funding;
  • E. more vaccine sales.

READ TEXT III AND ANSWER QUESTIONS 18 TO 20:

those in "30 and 60% of those infected" (ll.21-22) refers to:

  • A. birds;
  • B. viruses;
  • C. scientists;
  • D. people;
  • E. animals.

Alguns resultados de levantamentos concluem que boa parte dos professores de inglês estrutura seu programa de ensino a partir de exercícios que ensinam os alunos sobre a gramática normativa. Este tipo de programa

  • a.

    preocupa-se com a compreensão sobre o processo de comunicação.

  • b.

    prioriza as habilidades para uma comunicação significativa.

  • c.

    exemplifica as características do método baseado em resolução de tarefa.

  • d.

    atende aos requisitos da abordagem funcional.

  • e.

    volta-se para o ensino sobre o inglês no qual a língua é vista como objeto.

Numa visão bakhtiniana de linguagem, entende-se que hesitações (Well... Humm...) e pausas

  • a.

    não podem ser analisadas juntamente com os enunciados.

  • b.

    contribuem para a construção de sentido dos enunciados.

  • c.

    devem ser evitadas no exercício da comunicação clara.

  • d.

    são unidades inexpressivas da fala.

  • e.

    são variantes auto-explicatórias da unidade de fala, portanto dispensam análises sobre seus sentidos.

A frase "What time is it?" pode ter uma variedade de funções, segundo uma visão bakhtiniana de linguagem.

Assinale a alternativa INCORRETA sobre a análise desta frase dentro da citada concepção. A frase

  • a.

    pode significar um pedido de informação, uma insinuação de atraso, uma introdução a uma despedida.

  • b.

    pode ser definida como um enunciado, cujo sentido se evidencia no contexto da cadeia da comunicação verbal.

  • c.

    é uma oração, cuja resposta correta depende da compreensão gramatical.

  • d.

    é uma unidade da comunicação verbal que se define na interação de seus sujeitos falantes dentro de determinado contexto.

  • e.

    pode não ser uma pergunta sobre as horas.

Read the following text and answer questions 9 and 10.

In the passage above, the author

  • a.

    illustrates the importance of knowing standard grammar.

  • b.

    defends the traditional methodologies which emphasize standard grammar.

  • c.

    laments that only a minority of professionals really knows standard English.

  • d.

    questions the relevance of teaching standard English which is used by a minority.

  • e.

    explains the difference between standard and nonstandard English.

Read the following text and answer questions 9 and 10.

It can be inferred that, in the author's view of the English language,

  • a.

    there is a gap between the English that is needed by the learner and the proposal of many English books.

  • b.

    books are important didactic tools because they select the English that should be taught: polite, legitimate and real.

  • c.

    English teachers know that standard English shows a model that should be followed by the learner.

  • d.

    standard English should be adopted by teachers as a way to provide the students with a model of communication.

  • e.

    by learning standard English students are given the opportunity to belong to a world to which they would not be able to belong.

Read the passage below:

 

Taking into consideration the present critical discussions about the teaching of the English language in Brazilian elementary and secondary schools, this passage

  • a.

    reinforces the importance of teaching English all over the world.

  • b.

    explains the difference between the efficient and inefficient teaching of English as a world language.

  • c.

    shows that developing countries, such as Brazil, must understand English to participate in the globalized world.

  • d.

    illustrates the controversy in emphasizing the study of English as a world language.

  • e.

    identifies the necessity of a good methodology to cope with the problem of incomprehension in the teaching of English as a world language.

Provas e Concursos

O Provas e Concursos é um banco de dados de questões de concursos públicos organizadas por matéria, assunto, ano, banca organizadora, etc

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Provas e Concursos
0%
Aguarde, enviando solicitação!

Aguarde, enviando solicitação...