Lista completa de Questões sobre Gramática para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Gramática - FUNRIO Fundação de Apoio a Pesquisa, Ensino e Assistência (FUNRIO) - 2007
The sentence "The chronometer was invented to win an 18th-century" (p. 2) is in the passive voice. Choose the sentence that does not have a passive structure:
It was said that the money was given away by tycoons.
It was thought that philanthropy would .change the world.
He is believed to have spent $10m on prize-giving last week.
The desired goal may not be reached in spite of the clear rules.
A Roman god is resembled by the statue he got as a prize.
Língua Inglesa - Gramática - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2007
You do not add the suffix ness to form nouns to the adjectives
Língua Inglesa - Gramática - FUNRIO Fundação de Apoio a Pesquisa, Ensino e Assistência (FUNRIO) - 2007
As far as phonology is concerned, main and secondary stress are usually on content words rather than structural words. By structural words we mean:
nouns, verbs, adjectives and adverbs
auxiliary and anomalous verbs
parts of speech
articles, prepositions, determiners and pronouns
lexical sets
Língua Inglesa - Gramática - Instituto de Planejamento e Apoio ao Desenvolvimento Tecnológico e Científico (IPAD) - 2006
O texto abaixo será considerado para as questões 31, 32, 33 e 34
Atente para os verbos sublinhados no texto da atividade da questão 31 e verifique os tempos verbais mais utilizados
presente perfeito, futuro simples, passado contínuo.
passado contínuo, presente simples, probabilidade.
voz passiva, probabilidade, presente contínuo
presente contínuo, futuro, passado contínuo.
passado simples, presente perfeito, presente simples
Língua Inglesa - Gramática - Instituto de Planejamento e Apoio ao Desenvolvimento Tecnológico e Científico (IPAD) - 2006
O texto abaixo será considerado para as questões 31, 32, 33 e 34
Assinale a alternativa que indica o que o professor avalia quando solicita aos alunos as informações na atividade da questão 33.
A identificação das idéias principais.
O levantamento das palavras-chave.
A identificação do tema ou assunto.
O uso dos tempos verbais.
O trabalho com os cognatos.
In the text,
give way to (l.5) means become replaced by something, especially because it is better, cheaper, easier, etc.
In the text,
as well as (l.15) is a comparative.
NAS QUESTÕES NUMERADAS DE 16 A 40, ASSINALE A ÚNICA ALTERNATIVA QUE RESPONDE CORRETAMENTE AO ENUNCIADO.
In line 1, the sentence "...as he usually did...", can be substituted by:
As he used to do
As he probably did
As he never did
As he so did
NAS QUESTÕES NUMERADAS DE 16 A 40, ASSINALE A ÚNICA ALTERNATIVA QUE RESPONDE CORRETAMENTE AO ENUNCIADO.
FOR QUESTIONS 21 A 38, CHOOSE THE ALTERNATIVE THAT BEST COMPLETES EACH SENTENCE OR DIALOG, BOTH IN GRAMMAR AND USE OF THE LANGUAGE:
A: "Will Sandra come on Sunday?" B: "Yes, and Pat ____________________ too."
is coming
comes
is going home
came
NAS QUESTÕES NUMERADAS DE 16 A 40, ASSINALE A ÚNICA ALTERNATIVA QUE RESPONDE CORRETAMENTE AO ENUNCIADO.
FOR QUESTIONS 21 A 38, CHOOSE THE ALTERNATIVE THAT BEST COMPLETES EACH SENTENCE OR DIALOG, BOTH IN GRAMMAR AND USE OF THE LANGUAGE:
She is still eating too many sweets, but nobody ___________ told her that she is fat.
has ever
has not
never
has never
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...