Lista completa de Questões de Língua Inglesa para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2004
Text III – items 41 to 46
In relation to the text above, judge the following items.
In l ine 18, the phrase " an enormous stake" indicates that the United States is facing huge financial losses to keep up the sustainable management of the world's forests.
Para responder às questões de números 36 a 39 considere o texto abaixo.
According to the text, Coleman
needed help to get to town.
had resigned from Athena two years earlier.
moved to Blackwell.
was eager to meet his colleagues at Athena.
still visited the Athena library regularly.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2004
Based on the text above, judge the following items.
The FSA has the power to control and check the way the food industry operates and to provide it with technical expertise, imposing fines or penalties on those businesses that break the law is also part of its job.
Na leitura em língua estrangeira, o desconhecimento parcial de aspectos gramaticais e/ou lexicais do texto pode ser compensado pela utilização de
técnicas de tradução do texto para a língua portuguesa.
listas de vocabulário previamente constituídas.
técnicas de leitura em voz alta que busquem a segmentação sintática adequada ao texto.
estratégias de segmentação sintática que reduzam o texto à sua idéia central.
estratégias de inferência de elementos desconhecidos por meio de pistas contextuais.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2004
Text III – items 41 to 46
In relation to the text above, judge the following items.
The t ext can be associated with the following statement: The leaves of the trees are for the healing of the nations.
Para responder às questões de números 40 a 44 considere o texto abaixo.
In the clause and finds a house abandoned by another fleeing family, abandoned can be correctly expanded as
what is abandoned.
which been abandoned.
where has abandoned.
that has been abandoned.
which were abandoned.
No ensino da língua inglesa, "information gap activities" são atividades nas quais os aprendizes
revisam conteúdos já estudados.
repetem entre si informações compartilhadas por todos.
preenchem lacunas em textos escritos para aquisição de vocabulário novo.
trocam informações reais com os colegas.
procuram informações sobre aspectos da língua em gramáticas e dicionários.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Seleção e de Promoção de Eventos UnB (CESPE) - 2004
Text III – items 41 to 46
In relation to the text above, judge the following items.
The main idea of the text can be correctly said to be:
The problem of deforestation seems to overcome the human capability of finding a final solution to it. Lots of economic interests prevail over the unquestionable need to control the sensible use of the forests worldwide. Forest management turns out to be a crucial factor not only for rural but also for urban life. The effect of the pharmaceutical industry on forest resources is rather alarming, and that is the reason why the USA is so keen on trying to maintain the sustainable management of the world's forests.
Para responder às questões de números 40 a 44 considere o texto abaixo.
The phrase whether Yvan is a diamond in the rough or a menace
means the same as because Yvan is a diamond in the rough and a menace.
establishes a time relationship between present and future.
expresses the notion of an alternative condition.
can have the word whether replaced by that without change of meaning.
compares a diamond in the rough with a menace.
O perfil de professor de língua inglesa enfatizado nos últimos 15 ou 20 anos é o de professor pesquisador e interativo. Qual das características abaixo NÃO se aplica a esse perfil?
Treinador e modelo para os alunos.
Facilitador da aprendizagem.
Gerador e testador de hipóteses.
Investigador dos objetivos da aprendizagem.
Observador das necessidades dos alunos.
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...