Lista completa de Questões de Língua Inglesa da Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Gramática - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
The connection established between the two clauses in the excerpt As long as youre fit, ., dont worry about the few extra pounds, (line 48-49) may be described as one of:
Língua Inglesa - Língua Inglesa e Educação - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The PCN have adopted a view of learning which sees it as the product of the often asymmetrical relationship between a learner and a more competent peer. This view is also called:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: One teaching objective left out of the PCN is that the curriculum:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: Among the numerous educational rights pertaining to the Brazilian citizen, the PCN stress one in particular, namely, that every learner:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The development of a specific foreign language ability may be hindered by the:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The PCN claim that starting from what language learners know already is crucial. The reason why this is so is that learners can then:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: The orientation which probably best describes the PCN is the focus on:
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais PCN. Read them and mark the right alternative: Harmer (1998:68) claims that the greatest controversy about the suitability of reading texts for English language students is centred on whether the texts are:
Língua Inglesa - Língua Inglesa e Educação - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
PPP stands for Presentation, Practice and Production and has been claimed to be specifically useful in a language lesson. Harmer (1998: 31) describes this to be:
Língua Inglesa - Gramática - Centro de Produção da Universidade Federal do Rio de Janeiro (CEPERJ) - 2014
Processes of word formation such as Derivation (suitie - (line 25)) and Clipping (fave - (line 45)) present in the source text suggest that it aims most specifically at:
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...