Questões de Língua Inglesa da Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP)

Lista completa de Questões de Língua Inglesa da Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.

… its … in line 12 refers to the noun

  • A. spanner.
  • B. pint.
  • C. brain.
  • D. microcephaly.
  • E. volume.

… Even though … in line 15 expresses

  • A. concession.
  • B. reason.
  • C. addition.
  • D. time.
  • E. purpose.

After reading the passage, one can conclude that

  • A. both biology and linguistics are interdisciplinary.
  • B. microcephaly can account for the biology of linguistics.
  • C. FOXP2 often causes a lot of trouble with grammar and articulation.
  • D. the brain lacks one-third of its capacity due to ancestry.
  • E. the system of vocal communication matches nature.

According to the text, strategic competence refers to

  • A. the strategies that we use to master breakdowns in language.
  • B. the command that we have of strategies to improve efficiency in communication.
  • C. one or more components of our communicative competence.
  • D. competence to be proficient in a language more than in another.
  • E. the capacity to put into action the effectiveness of the communication factor.

According to the text, learners of English

  • A. can be considered proficient even if they cannot use everyday expressions.
  • B. use more strategic competence when they are more proficient in the language.
  • C. should not hide their incompetence by using strategic competence.
  • D. tend to change the subject to show they are using their strategic competence.
  • E. are using their strategic competence when they pretend to understand their interlocutors.

Choose the alternative that contains the words that can, respectively, replace mastery, enhance and breakdowns.

  • A. control … improve … collapse
  • B. command … intensify … failure
  • C. rule … fortify … fragments
  • D. influence … raise … pieces
  • E. domination … strengthen … chips

The correct translation for …The more proficient learners become in their second language, the less likely they are to rely on strategic competence … is

  • A. É menos provável que os mais proficientes aprendizes da segunda língua tornem-se mais confiantes na competência estratégica.
  • B. Os mais proficientes aprendizes da segunda língua são os que mais gostam de confiar na competência estratégica.
  • C. Quanto mais proficientes se tornam os aprendizes na segunda língua, menos gostam de depender da competência estratégica.
  • D. Quanto mais proficientes os aprendizes se tornam na segunda língua, mais provável é que dependam da competência estratégica.
  • E. Quanto mais proficientes os aprendizes da segunda língua, menos probabilidade eles têm de depender da competência estratégica.

This, in line 6, refers to

  • A. communicative competence.
  • B. mastery.
  • C. strategic competence.
  • D. factors.
  • E. breakdowns.

The alternative containing false cognates is

  • A. component – effectiveness
  • B. competence – just
  • C. actual – pretend
  • D. communication – interlocutors
  • E. proficient – interested

According to the text, Bo Cleveland

  • A. embarked on an unscientific trip with his wife.
  • B. is exhausted after ten weeks of his experiment.
  • C. plans an egalitarian society for the rest of his family.
  • D. had his first child ten weeks ago.
  • E. says that Little Arthur won’t be smart.
Provas e Concursos

O Provas e Concursos é um banco de dados de questões de concursos públicos organizadas por matéria, assunto, ano, banca organizadora, etc

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Provas e Concursos
0%
Aguarde, enviando solicitação!

Aguarde, enviando solicitação...