Lista completa de Questões de Língua Inglesa da Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) para resolução totalmente grátis. Selecione os assuntos no filtro de questões e comece a resolver exercícios.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
In the third paragraph, the sentence The myth of a pedagogically tidy model is much more difficult to sustain now that many dictionaries and grammars are based on corpus research. clearly implies that
new grammars and dictionaries now provide better pedagogical tools for teachers of English as a foreign language (EFL).
dictionaries and grammars which are based on corpus research tend to include the many mistakes that native speakers make.
new pedagogical models are much better organized nowadays due to the use of computerized language corpora.
many traditional dictionaries and grammars for learners of English have been revised with the help of computer corpora.
corpus research has shown that real language use does not always follow the rules traditionally prescribed in traditional course books.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
The excerpt from the last sentence in the text the myth of a standard language becomes more difficult to maintain states that
whether it is British or American English, EFL teachers have to choose a standard.
there is no one better model of English to be followed in EFL.
with the increase of non-native EFL teachers, nativelike models are disappearing.
new democracies refuse to follow British or American models in EFL.
formal language usage has all but disappeared in EFL teaching.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
According to the text,
the most important factor in the use of the Internet in English teaching is that it provides a real sense of audience for students writing.
there are many possible valid uses for the Internet in the classroom as long as they are connected with the appropriate teaching goals.
people cannot use the Internet adequately if their command of English is too poor.
both computer skills and Internet skills have to be taught by the EFL teacher before students can effectively use the Internet.
unless students have the necessary language proficiency, the use of the Internet in class can be detrimental to teaching goals.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
In the fragment from the second sentence of the text One rationale is found in the belief that the linguistic nature of online communication... the word rationale could be replaced, with no change in the sense of the sentence, by
justification.
possibility.
knowledge.
request.
wish.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
In the phrase random online activities in the second paragraph, the word random is used to mean that these activities are
too difficult for the students.
adequate but somewhat too complex.
attractive and meaningful.
lacking a regular plan or purpose.
important and, at the same time, poorly planned.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
No trecho da última frase do texto Clarifying course goals is thus an important first step... a palavra thus é um marcador discursivo que tem a ideia de
consequência lógica.
contraste com o elemento precedente.
exemplificação.
sequenciamento frasal.
generalização.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
De acordo com o primeiro parágrafo,
os aprendizes devem ser expostos a uma ampla gama de situações reais, a fim de utilizarem adequadamente as formas corretas da língua.
nem tudo que os aprendizes produzirão em sala de aula partirá de modelos previamente trabalhados, pois a criatividade é fundamental nessa etapa.
a sala de aula não reproduz sempre situações absolutamente naturais do cotidiano e as atividades de ensino devem levar em conta essa característica.
a pedagogia utilizada em sala de aula deve ter elementos que reproduzam o mais aproximadamente possível as situações do mundo real.
as formas linguísticas utilizadas pelos aprendizes devem estar perfeitamente corretas, a fim de não reforçar usos inadequados a uma situação.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
The text indicates that Task-Based Language Teaching
tends to go back to the principles advocated by the structural view of language teaching, mainly to those of the audiolingual approach.
associates the teaching of language form to that of language use for communicative purposes.
emphasizes the teaching of oral language (phonology) instead of that of written language in its several diverse forms and uses.
puts communicative-type exercises above all other activities done in the class period to foster real pratice.
advocates the use of real tasks in order to expose students to correct forms of language to be used in class.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
The excerpt from the first sentence of the text Language classrooms are unnatural by design implies that language classrooms
should be planned to avoid too much natural lighting.
are not designed with the specific function of teaching languages.
cannot reproduce the same situations found in nature.
should not be considered as the best place to learn a foreign language.
are not meant to necessarily replicate daily life situations.
Língua Inglesa - Interpretação de Texto - Fundação para o Vestibular da Universidade Estadual Paulista (VUNESP) - 2012
O trecho do segundo parágrafo In the Task-Based Language Teaching framework, form-focused work is presented in the form of enabling skills, so called because they are designed to develop skills and knowledge that will ultimately facilitate the process of authentic communication. indica claramente que, na abordagem Task-Based,
os aprendizes devem demonstrar capacidade total de manipulação das formas linguísticas.
o estudo das formas linguísticas nada mais é do que um meio para se chegar a um fim.
a comunicação autêntica, enquanto objetivo de ensino, prescinde do estudo da forma.
exercícios envolvendo o estudo das formas linguísticas devem ser evitados na sala de aula.
as habilidades que permitem a comunicação autêntica só podem ocorrer na vida real.
{TITLE}
{CONTENT}
{TITLE}
Aguarde, enviando solicitação...